vasárnap, augusztus 15

Megszűnt ez a portál!

Kedves Érdeklődő!

A portál szerkesztője illetékességének megszűnése miatt a lapot felszámolom.

Új információt itt már nem jelentetek meg, a közismerhető tényeket a "LEÁNYFALU - a világ közepe" portálra teszem át, illetve megjegyzéseiket oda szerkesztem át.

Tisztelettel
Tóth Béla
toth.bela.dr@gmail.com

szerda, június 30

Tévedések a strand körül

A leányfalui újságokban a "Körház" című cikkben olvastam, hogy a strand vezetése előnytelen szerződést kötött a körház bérlőjével. Tisztelt Alpolgármester úr, ez tévedés, a strandon nem vezetőség működik. A szerződéseket egyszemélyben az ügyvezető köti és kezeli. Olyannyira, hogy a Körház utolsó bérlőjével személyesen nem is találkoztam. Pedig a Körház szervezetileg hozzám, az akkori gondnokság vezetőjéhez tartozott, de csak a csőtörések elhárításáig. Többszöri kísérletem ellenére leltárat már nem vehettem fel, mert "per alatt áll" (érdekes módon az értékesítést a per nem zavarta). Tehát kérek mindenkit, hogy annyi felelősséget ítéljenek nekem, ameddig rendelkezési jogot adtak. Nem csak munkajogi vonatkozásban, hanem erkölcsi értelemben is. Több más, hasonlóan szokatlan példát tudnék sorolni annak, aki kérdez.

Annakidején, amikor főmérnöknek "delegáltak", valóban, a képviselő testület fele azt akarta, hogy kettős aláírással működjenek a hosszútávú jogügyletek. De ez a fél lett végül a kisebbik. A döntés pedig oda vezetett, hogy a főmérnöknek az ügyvezető nem adott vezetői jogosultságot a gépészek és a medencék állapotát is felügyelő úszómesterek munkájához. Kivéve a múlt nyári idényt, amikor májustól szeptember közepéig helyettesíthettem a főgépészt. Ezt a máshol ismeretlen szervezeti felépítést feletteseinknél szóvátettem, de úgy éreztem, rangkórságként kezelték. Pedig az ÁNTSZ rendelet betartását akartam tisztázni, amelyik vízkezelésben szakképzett főmérnök és fürdővezető alkalmazására kötelezi az üzemeltetőt. Feltehetően nem a titulus érdekében. Itt nem mutatom be a szervezeti sémát, mert mára már más van érvényben, de akit netán érdeklel, megnézheti a http://leanyfurdo.blogspot.com/2009/10/szervezeti-felepites.html helyen a http://leanyfurdo.blogspot.com - "Leányfürdő-ifó" című blogom múlt évi bejegyzései között. Meglehetősen egyedi.

Mindenki tudja például, hogy egy építési engedélyt a szomszédokkal is jóvá kell hagyatni. Hát én, a szomszéd telket kezelő cég "vezetőségének" műszaki tagja, a fent említett újságcikkből értesültem a már jogerőre emelkedett építési engedélyről. Igaz, korábban megkritizáltam a leendő szomszéd által készíttetett rendezési tervet. Bizonyára vannak, akik ezt a megszólalásomat is paranoiának fogják nevezni. De akkor miért hívtak idegen szakértőket felmérni a strand műszaki állapotát, tanulmányt készíttetni róla? Pénzből mindenki tud várat építeni. A sokszor megcsapolt strand büdzsével üzemeltetni egyelőre csak leányfalusi elhivatottsággal lehet. Nagyon kár volna, ha itt is sikerülne beigazolni azt a neoliberális állítást, hogy az önkormányzat rossz tulajdonos. Holott ez a falu már nagyon sokat küzdött a strandjáért, amiből a többség csak akkor nem szorul ki, ha megtartja magáénak. Fürdő ügyben Szentendrével együtt Esztergom is a szakadék szélére lett vezetve, és a közelmúltban a budapesti fürdők privatizációja erősen felélénkült. Mintha a magántőke megfizetné a túlzott ráfordításokat.
Dr. Tóth Béla

Utózöngék
Alpolgármester úr válasza a Leányfalu Hírlevelében olvasható, ami ugyancsak tévedésekre adhat okot, mert
- én nem magamról írtam, hanem Leányfalu vagyonáról, első felindulásomban a 450 eFt-os nyakunkon hagyott számláról, aminek felelősét ugyancsak a "strand vezetése" többes kifejezés mögé bújtatja a cikk fogalmazása. Az egyébként örvendetes és kívánatos, hogy az önkormányzat tételesen ellenőrzi a költségelemeket, mert minden félrefolyt pénz a tulajdonos önkormányzat hasznát csorbítja.
- a cikkek képmellékletének sugallata ellenére nem támadtam az új szomszédot, hiszen Leányfalu legjobb üzlete volt - hála Varga Dénesnek. Hanem a strandunk érdekeit akartam védeni. Többek között például a rendezési terv első javaslata a szálloda elektromos energiával való ellátását egy olyan új 20 kV-os légvezetékkel képzelte, amelyik drágább lett volna, mint a meglévőt föld alá fektetni. A tervezők részben meg is fogadták a javaslatomat, és le is bontják a szálloda panorámája elől a légvezetéket, de meghagyták a strand melletti rövid szakaszt. Pedig ha nem lenne ott, akkor például a Duna-partra könnyebben állíthanánk egy csúszdát, hogy ne füves területünket (és medencefelületet) csökkentsünk vele.
Egyébként köszönöm Alpolgármester úrnak a mondandottaim megerősítését, amivel szavahihetőségemet bizonyítja.

szerda, március 3

Vízilabda edzőmeccsek

A KÓPÉ UVSE edzőmérkőzései a sátor alatt:
március 3-án, szerdán 18 -21 óra, Octopus BVSE (Veresegyház),
március 4-én, csütörtökön 17 - 19 óra, OSC,
március 5-én, pénteken 16 órától Vasas SC.

Szeretettel várunk minden érdeklődőt
és
szíves megértését kérjük kedves vendégeinknek
az úszómedence korlátozott használhatósága miatt
(a medence kisebb részén keresztben)

kedd, március 2

Március 3-tól, márciusban szerdánként a Termálfürdő jegyáraiból 50% kedvezményt adunk! Részletekhez klikk ide!

Kinek az inge a kerékpárút sara?

Kedves Bana Böbe! Köszönöm az információját a strandról kifolyó vizünket illetően. Csak talán gyorsabb megoldást nyert volna, ha nem várja meg a Leányfalui Hírek megjelenését, és a gondnokságunkon azonnal jelzi az észrevételét. Tájékoztatom, már nem a kerékpárútra csorgatjuk a vizünket. Igaz, más kedves sétáló szavára, később pedig más okból. A figyelmetlenségért nekem is elnézést kell kérnem, de a szakszerűtlen megoldások tömegéből csak egy-kettőért tartom a hátam, akkor, amikor pénz nélkül kell a tűzoltómunkát elvégezni. A szakszerűség pedig valamiért sokszor hiányzik Leányfalu életéből. Nem tudom, ki, hogy van vele, nekem sokkal profibb kinézetű a Dunabogdányi kerékpárút, noha nem drága viacolor a burkolata. Tény azonban, hogy a viacolor révén most sokkal könnyebb lenne mindazt az összes többi megsüllyedést is kijavítani, ami vagy a kivitelező vagy a DMRV Zrt "előirányzat"-ának következménye. Az utóbbi nagyon sok különböző fórumon tett felszólalásom ellenére ma sem nem tömöríti vissza rendesen a munkagödreit. Igaz, volt korábbi, ugyancsak bennfentesek szakvéleménye a faluból, miszerint egy munkaárok megsüllyedés nélkül nem tölthető vissza. (Lásd úthálózatunk állapotát.)

Saját házunktájáról a témában még el kell mondani, hogy az elfolyatott víz az úszómedence föld alatti gépházának elárasztásából van kiemelve. Természetesen, amióta tudok róla, hogy ez nem kevés, keresem a föld alatti csőtörés helyét. Az egyik szűrőtartályt már befoltoztuk, de a nagy lyukadás ellenére a víz jelentős része nem innen származott. Gyorsabban érnénk a dolog végére természetesen, ha körbe kiásatnánk a gépházat. De az jelentős terven felüli kiadás lenne. A lassabb haladás oka az, hogy sok a hasonló, azonnal elhárítandó meghibásodás. A rendkívül alacsony műszerezettséget és automatizálatlanságot is emberi idő-ráfordítással kell áthidalni. A hozzáértő kéz és a pénz (a mintegy négyévenként ismétlődő, és mindig langyosan kezelt "nagyobb fogyás" révén), pedig nagyon kevés.

Dr. Tóth Béla főmérnök

vasárnap, december 6

Esti fürdőzés 19-től szombaton is

A péntek esti fürdőzések nagy sikerére tekintettel dec. 19-től szombatonként ismétlés! Visszavonásig!

péntek, október 30

Üzemel a műjégpálya!

Kellemes hétvégét kívánunk minden kedves olvasónknak. Töltsék nálunk!

Számolás vagy szokás?

"A járt utat a járatlanért el ne hagyd!" Szól egy ősi közmondás, de akkor hogyan valósul(t) meg az evolúció? Az élmény-medencénknek a szokottnál gyorsabb feltöltéséről akarok most közérthetően tájékoztatni az elővezetett gondolatok mentén.
"Kezdetben vala..." az élmény-medence és gyógy-medence párosunk egy 1 MW-os hőcserélővel. Utóbbi arra hivatva, hogy az 53 fokos gyógyvizünket 37 C fokra hűtse, miközben melegíti az élménymedence vizét. Ebből az alapelképzelésből kilógó élménymedence feltöltéssel a beruházási terv nem foglalkozott, mivel ilyen műveletre évente egy-két alkalommal kerül sor. A szokás a következő volt; töltsük fel a hidegkút vizével mielőbb - hogy gyorsak legyünk - a 350 köbméteres medencét, majd utána a hőcserélő felmelegíti. Ez a szokás egy+egy napos ráfordítást igényelt, mert az elsősorban pótlásra méretezett csöveken nem tud egyszerre akármennyi víz átfolyni, másrészt a kutaknak a strandon közben más medencéket is ki kell szolgálnia. Az már csak takarékossági kérdés, hogy a gyógymedence pótlása és éjszakai üzemszünete nem igényelt akkora mennyiségeket, amit az élménymedence felfűtése.
Most a csillagok állása kedvezett a számolás gyakorlati hasznának kipróbálására. Mert ha egy csövön egy nap alatt tudok feltölteni egy medencét, akkor két csövön fél nap alatt - mondja a számtan. Ha pedig a másik csőből mindjárt a meleg víz folyik, akkor a fél nap végén be is fejeztem, amit eredetileg akartam. Igaz az utóbbi csak félig számtan, félig már fizika.
No persze, a csillagok állására rásegített egy kicsit a korszerű technika azzal, hogy a mintegy fél éve telepített vízkőmentesítő révén kevesebb (és más) gondot jelent a medencékben a kevert víz (hideg-kúti és termál) alkalmazása.

csütörtök, október 29

Mosolyszünetek szünetekkel

19:30-kor jelentettük az ELMÜ-nek az áramszünetünket, és másnap 10 órakor kezdtek dolgozni. Igyekeztünk ismerősök segítségét igénybe venni, de a diszpécsereken mindenki fennakadt. Az egyes medencéket különböző időpontokban tudtuk elindítani, és sok vendégünk tudott fürödni a fél napban is. Kihasználtuk a kényszerszünetet arra, hogy nagytakarítást végeztünk a 350 m3-es élménymedencén. 16 órakor kezdtük feltölteni, és - mint ilyen rövid idő alatt még soha - másnap reggel 6 órára már üzemképes volt, az egyebekkel együtt. A vízilabdások is szép létszámban voltak jelen délután. Bár a KÓPÉ-UVSE egy szombat délelőtti programját áttette a V8-ba. Az utóbbi hetek után nem nehezményezhetünk rájuk azért, hogy biztonságban akarják tudni a rendezvényüket. Nálunk most többször előfordul a technika ördöge. Mindenestere az ELMÜ-nél kárigényt jelentünk be. Felmondjuk az energakereskedelmi szerződésünket is velük (a szállítást nem lehet). Igaz, az új szerződést januártól már nyáron megkötöttük más szolgáltatóval, akkor mintegy 2 forinttal jobb áron jövő évre vonatkozóan, és azóta az ELMÜ még árat is emelt. (Éves fogyasztásunk 1 millió kWh körül van, mintegy 32 forint egységáron, aminek körülbelül a kétharmada az energiaár és tartozékai)

szerda, október 28

Ismét kényszerszünet

27-én kedden 19:30-kor áramszünet lett, csak a stand területén. Az ELMÜ kivonult és levonult, és amikor ismételten érdeklődtünk, mikorra várhatjuk a szerelőket, közölték, hogy befejezték a helyszínelést, olyan kábel-égés van a hozzánk vezető vezetéken, aminek javításához csak másnap reggel fognak tudni hozzákezdeni.
Szerencsénkre időben sikerült aggregátorral és segédventillátorral a sátrat megtartani, nem volt komolyabb szél sem.
Kérjük, ismerőseit sürgősen értesítse, minél kevesebben utazzanak potyára hozzánk 28-án délelőttre. Bár arra vonatkozóan, hogy mennyi időbe telik a javítás, semmi információt nem nyújtottak.

kedd, október 27

Az ünnep mérlege

Az elhúzódó sátorbontás - úszómedence üzembehelyezés, gyógymedence fugajavítás, tanmedencei klórózási problémák kissé megtépázták látogatottságunkat. A háromnapos ünnep alatt azonban már megközelítettük az éves átlagra vetített napi bevételi mértéket. Az előző keddi családi napi kedvezményt is sokan vették igénybe (négy személyig kedden egy családnak 600 Ft/fő az egész napos fürdés).

péntek, október 23

Elnézést kérek tisztelt olvasóimtól, az előző bejegyzésben félretájékoztattam önöket.
Én tegnap 16 órakor adtam utasítást a szolgálatnak, hogy zárás után fátyolmentesítsék a medencét. Az utasítást általam nem ismert okból igazgató úr 19 óra körül visszavonta. A ma reggeli ellenőrzéskor szereztem erről tudomást, a tájékoztatókat pedig otthonról, még mielőtt a munkahelyemre indulnék, készítem.
A péntek esti fürdőzés miatt fátyolmentesítésre legközelebb a szombati zárás után kerülhet sor.
Tóth Béla

Ünneplő felfrissülés a leányfalusi strandon

Ma végre zavartalanul pihenhet nálunk az ünnepi megemlékezés után, és talán még a kora esti órákban is, a péntek esti fürdőzés keretében. Erre enged következtetni a http://www.idokep.hu/?oldal=elore meteorológiai portál jövőképe. Mindenesetre a ma reggel alig lett hűvösebb, mint a tegnapi napsütés, lásd: http://www.idokep.hu/?oldal=automata&automata=Gaborbacsi Vasárnaptól visszatér a Vénasszonyok Nyara, de nálunk szombaton sem valószínű az eső.

Tegnap reggel néhány kedves törzsvendégünk zúgolódott. Ugyanis a tegnapelőtti fugajavítást követő 12 órás pihentetési idő miatt 6 és 9 óra között még hiányzott mintegy 20 cm víz a gyógymedencéből. A szárazon maradt medenceperemen a szürke cement-fátyol koszos hatást keltett. A tegnap esti vízcsere alkalmával tudtuk az új fugázat sérülésének veszélye nélkül a fátyolt savval eltávolítani. (A gyógymedence vizét a gyógyhatás megőrzése érdekében minden nap teljesen lecseréljük! Szűrését, fertőtlenítését az ÁNTSZ szabályok tiltják.)

csütörtök, október 22

Tegnap az eddig kézzel vegyszerezett tan-medencére átszereltük a
gyermek-medence automata vegyszer (fertőtlenítő- és neutralizáló)
adagolóit. Az üzembehelyezést sürgette a medence múlt heti sajnálatos
túlklórozása.
Ugyancsak tegnap történt a gyógy-medence fugázatának javítása, amit a
mindennapos erős vegyi tisztítás nagyon igénybe vesz. Az előzetesen
láthatónál nagyobb mennyiségű munkaigény miatt igazgatói döntésre a
befejezés későbbre tevődött át, így a medence mai, a meghiretettől
eltérő nyitása valószínűleg ugyancsak később valósulhat meg.

szerda, október 21

Lassan helyreáll a rend

Tegnap minden medence elérte a megfelelő hőmérsékletét. Annak ellenére, hogy a tan-medence vizét le kellett cserélni. Az újdonsült gépészek helyrehozták a múlt heti elhűléseket.
Hétfőtől a főgépész már megint szabadságon van.
NE FELEDJÉK, MA A GYÓGY-MEDENCE KARBANTARTÁS MIATT ZÁRVA!